24 Eylül 2013 Salı

JACKSON POLLOCK'UN TEKNİĞİ

JacksonPollock. One: Number 31, 1950

Bu tabloyu hangi sözcüklerle betimlersiniz?
Resimdeki çizgileri nasıl nitelendirirsiniz?
Pollock bu resmi yaparken vücudunu nasıl kullanmış olabilir?

Pollock geleneksel olmayan malzemelerle deneyler yapmıştır. Endüstriyel boyalar ve dış cephe boyama fırçaları kullanmıştır. Tuvali şovaleden uzaklatırmış, yere koymuş, gerilmemiş ve astarlanmamış tuvaller kullanmıştır. Bunu yapabilmek için Pollock, doğrudan boya kutusundan emaye boyayı dökmüş ya da çubuk ve sertleştirilmiş fırçalar kullanarak damlatmıştır. Boya kutularının altına delikler açmış, boyayı tüpünden sıkarak uygulamış ve sert fırçalar kullanmıştır.

Pollock bir keresinde tekniğini şöyle anlatır: “Ben şovale ressamı değilim. Gerilmemiş tuval bezini duvara tutturmayı ya da yere sermeyi tercih ederim. Daha yakın hissediyorum, resmin bir parçası gibi oluyorum. Bu sayede etrafında yürüyebiliyorum, dört kenarından da çalışabiliyorum ve kelimenin tam anlamıyla resmin içinde oluyorum. Çubukları, malaları, bıçakları ve sıvı boyayı damlatmayı tercih ediyorum... Tablomun içine girdiğimde, ne yaptığımın farkında olmuyorum. Ancak sonuç bir karmaşa(mess) olduğunda resimle olan bağımı kaybediyorum. Tersi durumda ise tam bir uyum ve güzel bir işbirliği var ve resim çok iyi sonuçlanıyor.(Jackson Pollock, “My Painting,” PossibilitiesI (Winter 1947–48), 78–83.)


Pollock'un tekniğini MoMA tarafından hazırlanmış aşağıdaki videoda izleyerek öğrenebilirsiniz:




NOT: "Pollock" adlı filmde ünlü ressamın fırtınalı hayatı ele alınmıştır. Bu film ile Ed Harris en iyi erkek oyuncu dalında 2000 yılı akademi ödülü adaylığı kazanmıştır. 

Çeviren: Necati Demirtaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder